לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

תהליכי הוצאה לפועל בהקשר הגבלת רישיון הנהיגה

הוצאה לפועל

הוצאה לפועל הינה גוף המטפל במקרים של חוב של אדם פרטי לאדם פרטי אחר, לגוף ממשלתי או ציבורי או בחובות אחרים. בזמן תהליכי הוצאה לפועל נגד אדם מסוים, יכולים להיות מופעלים נגדו הליכים כאלה ואחרים, שלא תמיד רלוונטיים לחוב עצמו, אך בהחלט מורגשים מבחינת אותו אדם. לעיתים, במקרים כאלה – עורך דין טוב זה בדיוק מה שצריך על מנת לשנות משמעותית את התקופה בה מתבצעים ההליכים.

אילו הגבלות יכולות להיות

ברגע שאדם חייב כסף לגורם מסוים- גופים ממשלתיים, כמו עיריות למשל, גופים כלכליים, כמו בנקים והחזרי משכנתא, וגופים פרטיים, דוגמת עסקים פרטיים, ניתן לפתוח כלפי אותו אדם בהליכי הוצאה לפועל. המשמעות היא שרשות זו אמונה על הטיפול בהליך החזרת החובות המבוקשים, על ידי הטלת מגבלות שונות. ביניהן- עיקול חשבונות בנק, עיקול נכסים שבבעלות החייב וכדומה. לאחרונה חל שינוי בחוק ואנו נתקלים יותר ויותר במקרים של הגבלת רישיון הוצאה לפועל אשר לא היו נפוצים כל כך בעבר.

הגבלת רישיון הנהיגה – איך הוא שייך להוצאה לפועל?

 כידוע, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקין ובתוקף הינה עבירה. רישיון הנהיגה מקנה לנו את החופש לנוע ממקום למקום במהירות וללא בעיות. בדיוק מסיבה זו הוחלט להגביל את רישיון הנהיגה למי שנפתח נגדו תיק הוצאה לפועל. כך כל אדם שעומד נגדו תיק פעיל של ההוצאה לפועל, מעל לחצי שנה, ולא הגיע להסדר עם נושיו, עלול לאבד את רישיונו. הנושים זכאים לדרוש להגביל את רישיונו, מתוקף סמויות ההוצאה לפועל. הסרת ההגבלה תתבצע רק לאחר שישולמו כל החובות או לאחר הסדרת התשלומים עם הנושים.

פנו לעו"ד לענייני תעבורה

אדם המצוי בחובות לא זקוק לעוד מגבלות שיקשו על חייו. לכן כדאי לפנות מיידית לעו"ד לענייני תעבורה, שיחקור את העניין לעומק ויחתור להסדר מתאים עבור החייב, ובכך להשיב לו את רישיון הנהיגה שלו. במקרים מעין אלה עו"ד בודק את היקף החובות ואת מהות ההגבלות, ומגבש הסדר החזרת חובות ההולם את מצבו הכלכלי של החייב, על מנת שיוכל להחזיר את חובו ולקבל את רישיון הנהיגה שלו בחזרה. ראוי לציין כי הליך זה אורך זמן רב מאוד, ולא כדאי להתמהמה בעניין. פנו עוד היום לעו"ד לענייני תעבורה שיסדיר עבורכם את העניין. 

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן