לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

שימוע פלילי לקטינים, לפני הגשת כתב אישום

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס הינו אחד המשרדים המובלים והבולטים בארץ, המונה צוות משפטי של עורכי דין וביניהם כמה מן המשפטנים הבכירים במדינה.
לצורך מתן מענה משפטי מקצועי ודווקני, יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מחולק למחלקות ייעודיות, אשר כל אחת ואחת מהן מתמחה ומתמקצעת בתחום ספציפי וייחודי.
מחלקת משפט פלילי, מייצגת את לקוחות המשרד ומלווה אותם בכל שלבי ההליך הפלילי, החל משלבי ההזמנה לחקירה וליווי מלא של הלקוח במסגרת החקירה המשטרתית, ייצוג בהליכי מעצר, וכלה בניהול הליכי המשפט הפלילי עד לסיום התיק.
מחלקת משפט פלילי
, מלווה ומשרתת את לקוחות המשרד אף בהליכים מיוחדים כגון: הליכים למחיקת רישום פלילי, בקשות למתן חנינות, עיכובי הליכים, ליווי הלקוח בפני שירות המבחן, וכן הגשת עתירות אסירים.
בין לקוחות המחלקה הפלילית נמנים חשודים ונאשמים בעבירות שונות ומגוונות לרבות, עבירות אלימות, רכוש, הונאה, סמים וכן עבירות בתחום הצווארון הלבן ולרבות עבירות כלכליות מורכבות.
המחלקה הפליליתכוללת מחלקה לקטינים ולנוער אשר ייעודה הוא טיפול בקטינים ובני נוער, שהסתבכו בפלילים.

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מתמחה בכל מגוון הנושאים של המשפט הפלילי, בין היתר בנושא : שימוע פלילי לקטינים, לפני הגשת כתב אישום כפי שיוסבר להלן :

חוק סדר הדין הפלילי קובע בסעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982 את זכות היידוע וזכות השימוע בעבירות מסוג פשע.

 על פי סעיף זה, משנסתיימה חקירת המשטרה והתיק מועבר לתביעה המשטרתית או לפרקליטות המחוז, על גורמי התביעה ליידע את החשוד כי חומר החקירה הועבר לעיונם וכי הם עומדים לשקול האפשרות להגיש כנגדו כתב אישום.

לחשוד נתונה האפשרות בשלב זה, לפנות לתביעה בכתב בתוך 30 יום מיום קבלת מכתב הידוע, ולנסות לשכנעם מדוע אין להגיש כנגדו כתב אישום.

בשלב זה ניתן לעיין אף בחומר הראיות או לפחות בעיקריו.

ניצול נכון של זכות השימוע יכול להוביל לתוצאה של סגירת תיק בטרם הגשת כתב אישום, או במקרים אחרים, להגשת כתב אישום מתון מזה שהיה מוגש אלמלא השימוע.

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מייצגים קטינים בהליך של שימוע, ואף הבאנו לביטולם של כתבי אישום שהוגשו מבלי שקוימה חובת היידוע או השימוע.

הטיפול והעבודה עם קטינים דורש מאמץ מיוחד מאוד, שכן ההליך הפלילי מטיל צל על שאר החיים שלהם בכל המסגרות הקיימות. מדובר באנשים שכל חייהם לפניהם, הם יושפעו לעד מתוצאות המשפט הפלילי נגדם ולכן הדבר דורש זהירות מירבית. כמו כן יש להתחשב בעובדות מקלות אחרות, כמו הצלחה בלימודים, תנועת נוער וכל דבר אחר.

באמצעות שימוש נכון בזכות השימוע ניתן למשל, להביא לסגירת התיק הפלילי, לתחילת הליך טיפולי (במקום משפטי-עונשי) ולהקלה משמעותית בתחומים שונים הקשורים להליך הפלילי.

ביטול כתב אישום כאשר הופרה זכות היידוע/השימוע:

  • התביעה מחויבת לעמוד בדרישות החוק החלים עליה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעמידה על זכויותיו היסודיות של חשוד בפלילים. 
  • כאשר עולה טענה של הפרת זכות השימוע וזו מתבררת כנכונה. בדרך כלל ועל אף שאין הלכה מחייבת בעניין, ובהיעדר נימוקים מיוחדים ויוצאי דופן, בית המשפט יטה יבטל את כתב האישום. כל זאת על מנת שהליך השימוע יתקיים כאשר מול התביעה עומד מבקש בסטאטוס של חשוד ולא נאשם, דבר שיש בו בכדי להשפיע באופן מהותי ולו למראית עין, על התנהלות התביעה בבחינת הבקשה.
  • משכתב האישום בוטל ולאחר שהתקיים הליך השימוע, התביעה תשקול את הבקשה, הנסיבות, העובדות וכד' ולאחריה תחליט האם למרות כל מה שהובא בפניה, יש להגיש כתב אישום.  
  • יודגש, ביטול כתב אישום ע"י בית המשפט או לפי בקשת התביעה – אין משמעו זיכוי, ועל כן התביעה רשאית להגישו מחדש לאחר קיום הליך השימוע.

הורים לבני נוער וקטינים אשר מקבלים לידם את הודעת שימוע חשים פחד, ובלבול לצד כעס ודאגה וכל כן, הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם המצב המלחיץ והלא נודע הינה פנייה לעורך דין המתמחה בתחום הנוער לשם קבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי.

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן