לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

"עצות זהב" במעצר של קטינים

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס הינו אחד המשרדים המובלים והבולטים בארץ, המונה צוות משפטי של עורכי דין וביניהם כמה מן המשפטנים הבכירים במדינה.
לצורך מתן מענה משפטי מקצועי ודווקני, יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מחולק למחלקות ייעודיות, אשר כל אחת ואחת מהן מתמחה ומתמקצעת בתחום ספציפי וייחודי.
מחלקת משפט פלילי, מייצגת את לקוחות המשרד ומלווה אותם בכל שלבי ההליך הפלילי, החל משלבי ההזמנה לחקירה וליווי מלא של הלקוח במסגרת החקירה המשטרתית, ייצוג בהליכי מעצר, וכלה בניהול הליכי המשפט הפלילי עד לסיום התיק.
מחלקת משפט פלילי
, מלווה ומשרתת את לקוחות המשרד אף בהליכים מיוחדים כגון: הליכים למחיקת רישום פלילי, בקשות למתן חנינות, עיכובי הליכים, ליווי הלקוח בפני שירות המבחן, וכן הגשת עתירות אסירים.
בין לקוחות המחלקה הפלילית נמנים חשודים ונאשמים בעבירות שונות ומגוונות לרבות, עבירות אלימות, רכוש, הונאה, סמים וכן עבירות בתחום הצווארון הלבן ולרבות עבירות כלכליות מורכבות.
המחלקה הפליליתכוללת מחלקה לקטינים ולנוער אשר ייעודה הוא טיפול בקטינים ובני נוער, שהסתבכו בפלילים.

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מתמחה בכל מגוון הנושאים של המשפט הפלילי, בין היתר בנושא : "עצות זהב" במעצר של קטינים כפי שיוסבר להלן :

על מנת להקל ולפשט להלן מספר "עצות זהב" פשוטות:

1.לא להילחץ ולהלחיץ את הקטין. זכרו שגם הוא חרד מפני המצב אליו נקלע, גם אם אינו מראה זאת. אתם מהווים עבורו עוגן של יציבות. הבהירו לו כי אתם עומדים מאחוריו ותסייעו לו. יחד עם זאת לעמוד מאחוריו, אין פירושו לגבות את הטעויות אותן בצע ומובן שיש מקום לדרוש באופן חד משמעי שינוי בהתנהגותו

2. אין טעם "לחפש אשמים" ולהאשים את הקטין או את עצמכם במה שקרה . זה הזמן להתאחד ולעשות הכל לטובת הקטין , על מנת להוציאו מהתסבוכת אליה נקלע ולהחזירו לתפקוד נורמטיבי.

3.פנו לייעוץ מקצועי – שתפו את עורך הדין בכל האינפורמציה הרלוונטית, כולל תפקודו של הקטין בבית הספר ובבית. מידע זה חיוני על מנת שעורך הדין ידע עם מה הוא מתמודד ויוכל לתת לכם את הייעוץ הנכון.

4. שתפו פעולה עם שירות המבחן – נערים והורים רבים חרדים מפני המפגש עם שירות המבחן, רואים בקצין המבחן נציג של הרשויות ומשם כך מטשטשים את הבעיה ומוסרים אינפורמציה חלקית מאד.

ברוב המקרים התנהגות זו בולטת לעין מנוסה והרושם המתקבל הוא שיש מה להסתיר וכי אין נכונות לשיתוף פעולה, דבר שיש לו השלכות שליליות על המלצות שירות המבחן.

לאחר קבלת ייעוץ משפטי נכון, תדעו כיצד להציג הדברים באופן מלא וכיצד ליצור להפיק את מירב התועלת מהקשר עם קצין המבחן, שיש לו יכולות רבות לסייע.

חשוב כי שני ההורים יפנו זמן ויגיעו למפגש בשירות המבחן. במידה ויש מסמכים כלשהם אשר יכולים לעזור לקצין המבחן להכיר את בנכם כדאי להביא, חוסך זמן ולעיתים מפגשים נוספים כמו: תעודה עדכנית מבי"ס, אבחונים, המלצות (יועצת בי"ס, מדריך בצופים, מעסיק) תעודת הוקרה על התנדבות.

חשוב להיות נינוחים ופתוחים. קצין המבחן אמור לעזור לבנכם הוא אינו שלוחה של משטרה, אלא גורם מטפל ועל כן פעמים רבות יכול לקדם את בנכם ואף לעזור לכם בהתמודדות עם קשייו.

חשוב וכדאי להורים לקחת אחריות ולגלות מעורבות בתוכנית הטיפול. קצין המבחן עמוס ויש עליו לחץ רב על כן, כדאי להיות עמו בקשר טלפוני, להתעדכן ולעקוב אחר שיתוף הפעולה של ילדכם.

5. הכרה בבעיה ונכונות לטיפול – לא כל מעידה מחייבת טיפול, ואולם, במקרים מסוימים הסתבכות פלילית הנה תולדה של בעיה אחרת, שאולי לא טופלה (כגון, התמכרות, בעיית ריכוז וקשב וכד').

זה הזמן לפקוח עיניים, להכיר בבעיה, במידה וקיימת ולפנות לגורם המקצועי המתאים לקבלת טיפול. הניסיון מוכיח כי אבחון וטיפול מתאים יכול להביא למהפך של ממש במצבו של הקטין ולהעלותו חזרה לדרך חיובית.

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן