לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

עבירות איומים/ סחיטה באיומים

סחיטה באיומים היא פשע הכרוך בשימוש בכפייה, איומים או אלימות כדי להשיג משהו ממישהו. זה יכול לקרות בדרכים רבות כמו איומים להרוג בני משפחה של מישהו או פגיעה ברכושם. הנפגע בדרך כלל מפסיד קצת כסף ורכוש בתמורה לכך שלא ייפגע.

מעשה הסחיטה יכול להתבצע על ידי יחידים, קבוצות, עסקים וממשלות. לעתים קרובות מתמקדים בקורבנות מכיוון שיש להם משהו בעל ערך שהם מוכנים לוותר עליו תמורת סכום כסף קטן יותר ממה שהם היו שווים לו היה נמכר בשוק הפתוח.

סחיטה מבוצעת לעתים קרובות על ידי פושעים מאורגנים המשתמשים בטקטיקות הפחדה ואלימות כדי לאלץ את קורבנותיהם לציית.

זה יכול להתבצע גם על ידי אנשים ללא כוונה פלילית אלא מתוך כוונה להשיג משהו שהם רוצים ממישהו אחר בחינם או במחיר מוזל.

סחיטה משמשת גם למטרות פוליטיות כאשר היא משמשת כדרך נגד פקידי ציבור ופוליטיקאים. זה נעשה בדרך כלל על ידי אנשים בשלטון וזה יכול להיות קשה להוכיח את הפשע כי זה יכול להיות קשה למצוא ראיות ועדים.

סחיטה קיימת לא רק על רקע כלכלי, במקרים מסוימים, הקורבן עלול להיאלץ לעשות משהו משפיל כמו לחשוף את עצמו בפומבי, ישנם סוגים שונים של סחיטה, חלקם גם מגיעים כמו סחיטה באיומים על בסיס מיני, סחיטה לקיום יחסי מין שאלו לא פעם עולים בהגדרה של עבירות מין. משרדינו מטפל בכל המקרים בצורה המקצועית ביותר. מלווה חשודים וקורבנות עם ניסיון ומקצועיות שאין שני לה.

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס הינו אחד המשרדים המובלים והבולטים בארץ, המונה צוות משפטי של עורכי דין וביניהם כמה מן המשפטנים הבכירים במדינה.
לצורך מתן מענה משפטי מקצועי ודווקני, יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מחולק למחלקות ייעודיות, אשר כל אחת ואחת מהן מתמחה ומתמקצעת בתחום ספציפי וייחודי.
מחלקת משפט פלילי
, מייצגת את לקוחות המשרד ומלווה אותם בכל שלבי ההליך הפלילי, החל משלבי ההזמנה לחקירה וליווי מלא של הלקוח במסגרת החקירה המשטרתית, ייצוג בהליכי מעצר, וכלה בניהול הליכי המשפט הפלילי עד לסיום התיק.
מחלקת משפט פלילי
, מלווה ומשרתת את לקוחות המשרד אף בהליכים מיוחדים כגון: הליכים למחיקת רישום פלילי, בקשות למתן חנינות, עיכובי הליכים, ליווי הלקוח בפני שירות המבחן, וכן הגשת עתירות אסירים.
בין לקוחות המחלקה הפלילית נמנים חשודים ונאשמים בעבירות שונות ומגוונות לרבות, עבירות אלימות, רכוש, הונאה, סמים וכן עבירות בתחום הצווארון הלבן ולרבות עבירות כלכליות מורכבות.
המחלקה הפלילית
כוללת מחלקה לקטינים ולנוער אשר ייעודה הוא טיפול בקטינים ובני נוער, שהסתבכו בפלילים.יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מתמחה בכל מגוון הנושאים של המשפט הפלילי, בין היתר בנושא : עבירות איומיםסחיטה באיומים, כפי שיוסבר להלן :עבירת איומים הינה עבירה שלפי הגדרתה הינה עבירה רחבה שחולשת על תחומים רבים.
עבירת איומים
לפי חוק העונשין, עבירת איומים הינה איום על אדם בכל דרך שהיא, איום על אדם בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, בנכסיו, בשמו הטוב או בפרנסתו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו.סעיף 192 חוק העונשין:                א.                לשון הסעיף:המאיים על אדם בכל דרך שהיא בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, בנכסיו, בשמו הטוב או בפרנסתו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו, דינו – מאסר שלוש שנים.                ב.                ניתוח מפורט:                                  (1)              "המאיים" – התנהגות.                                  (2)              "על אדם… שלו או של אדם אחר" – נסיבות.                                  (3)              "בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו" – יסוד נפשי, אשר מתאר מה הייתה מטרת הנאשם באיומים שנקט. עבירת האיומים יכולה להתבצע, לא רק באיום על אדם שנוכח פיזית ליד המאיים,  או באמצעות מכשיר טלפון אלא יכולה להתבצע דרך איום באמצעות אדם אחר.
העונש על עבירת איומים הינו עונש מאסר עד 3 שנים, אולם,על נאשמים  שזו עבירה ראשונה, והם ללא עבר פלילי, העונש הוא מאסר על תנאי או אי הרשעה.
סחיטה באיומים
לפי חוק העונשין, עבירת הסחיטה באיומים הינה עבירה חמורה יותר מאשר עבירת האיומים, ועבירה רחבה יותר מאשר עבירת האיומים, וגם עבירה זו החולשת על תחומים רבים.סעיף 428 לחוק העונשין:

                 ג.                 לשון הסעיף:המאיים
 על אדם בכתב, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו או בגוף אדם אחר, בחירותם, ברכושם, בפרנסתם, בשמם הטוב או בצנעת הפרט שלהם, או מאיים על אדם לפרסם או להימנע מפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר, או מטיל אימה על אדם בדרך אחרת, הכל כדי להניע את האדם לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו, דינו – מאסר שבע שנים; נעשו המעשה או המחדל מפני איום או הטלת אימה כאמור או במהלכם, דינו – מאסר תשע שנים.                ד.                ניתוח מפורט:                                  (1)              גם כאן, ניתן לראות את הסעיף כמכיל שתי עבירות, האחת קבועה ברישא של הסעיף והשניה קבועה בסיפא של הסעיף.                                  (2)              העבירה הראשונה (הרישא):                                                    (א)               "המאיים" או "מטיל (אימה)" – סוגים של התנהגות.                                                     (ב)               "על אדם……. בצנעת הפרט שלהם" – נסיבות.                                                     (ג)               "על אדם לפרסם או להימנע מלפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר" – נסיבות.                                                     (ד)               "הכל כדי להניע את האדם…." – יסוד נפשי, אשר מתאר את מטרת האיומים.                                  (3)              העבירה השניה (הסיפא):                                                    (א)               "נעשו המעשה או המחדל מפני איום או הטלת אימה כאמור" – תוצאה, אשר מתארת מצב שבו הסחיטה "הצליחה" וכתוצאה מהאיומים נעשו המעשה או המחדל שהסוחט ביקש שהנסחט יבצע.                                                     (ב)               "או במהלכם" – נסיבה, אשר מתארת מתי נעשו המעשה או המחדל.
לפי חוק העונשין, סחיטה באיומים, הינה איום על אדם בכתב, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו או בגוף אדם אחר, בחירותם, ברכושם, בפרנסתם, בשמם הטוב או בצנעת הפרט שלהם, או המאיים על אדם לפרסם או להימנע מלפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר, או מטיל אימה על אדם בדרך אחרת, הכל כדי להניע את האדם לעשות מעשה או להימנע מלעשות מעשה שהוא רשאי לעשותו.

העונש על עבירת הסחיטה באיומים הינו עונש מאסר עד 7 שנים, אולם אם נעשה המעשה או המחדל מפני האיום או הטלת אימה כאמור או במהלכם, העונש הינו מאסר עד 9 שנים. עבירות סחיטה ואיומים מחוק העונשין427. סחיטה בכוח(א)   המשתמש שלא כדין בכוח כדי להניע אדם לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו, דינו – מאסר שבע שנים; הביא השימוש בכוח לידי עשיית המעשה או המחדל, דינו – מאסר תשע שנים.
 (ב)   לעניין סעיף זה, דין המאכיל או המשקה סמים או משקאות משכרים כדין המשתמש בכוח.428. סחיטה באיומים [תיקון: תש"ם]המאיים על אדם בכתב, בעל פה או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו או בגוף אדם אחר, בחירותם, ברכושם, בפרנסתם, בשמם הטוב או בצנעת הפרט שלהם, או מאיים על אדם לפרסם או להימנע מפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר, או מטיל אימה על אדם בדרך אחרת, הכל כדי להניע את האדם לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו, דינו – מאסר שבע שנים; נעשו המעשה או המחדל מפני איום או הטלת אימה כאמור או במהלכם, דינו – מאסר תשע שנים.372. חטיפה לשם רצח או סחיטה [תיקון: תש"ם]החוטף אדם כדי לרצחו או כדי להעמידו בסכנת רצח, או חוטף אדם כדי לסחוט או לאיים, דינו – מאסר עשרים שנים.192. איומיםהמאיים על אדם בכל דרך שהיא בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, בנכסיו, בשמו הטוב או בפרנסתו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו, דינו – מאסר שלוש שנים.307. איום בכתב לרצוחהגורם, במישרין או בעקיפין, שאדם פלוני יקבל כתב איום ברצח, והגורם יודע תכנו של הכתב, דינו – מאסר שבע שנים.

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן