לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

סגירת התיק במשטרה

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס הינו אחד המשרדים המובלים והבולטים בארץ, המונה צוות משפטי של עורכי דין וביניהם כמה מן המשפטנים הבכירים במדינה.
לצורך מתן מענה משפטי מקצועי ודווקני, יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מחולק למחלקות ייעודיות, אשר כל אחת ואחת מהן מתמחה ומתמקצעת בתחום ספציפי וייחודי.
מחלקת משפט פלילי, מייצגת את לקוחות המשרד ומלווה אותם בכל שלבי ההליך הפלילי, החל משלבי ההזמנה לחקירה וליווי מלא של הלקוח במסגרת החקירה המשטרתית, ייצוג בהליכי מעצר, וכלה בניהול הליכי המשפט הפלילי עד לסיום התיק.
מחלקת משפט פלילי
, מלווה ומשרתת את לקוחות המשרד אף בהליכים מיוחדים כגון: הליכים למחיקת רישום פלילי, בקשות למתן חנינות, עיכובי הליכים, ליווי הלקוח בפני שירות המבחן, וכן הגשת עתירות אסירים.
בין לקוחות המחלקה הפלילית נמנים חשודים ונאשמים בעבירות שונות ומגוונות לרבות, עבירות אלימות, רכוש, הונאה, סמים וכן עבירות בתחום הצווארון הלבן ולרבות עבירות כלכליות מורכבות.
המחלקה הפליליתכוללת מחלקה לקטינים ולנוער אשר ייעודה הוא טיפול בקטינים ובני נוער, שהסתבכו בפלילים.

יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מתמחה בכל מגוון הנושאים של המשפט הפלילי, בין היתר בנושא : סגירת התיק במשטרה כפי שיוסבר להלן :

דינו של תיק פלילי שנפתח לקטין הינו לסגירה או לכתב אישום, לפי הפירוט הכללי שיובא להלן:
סגירת התיק בתחנת המשטרה מהעילה של חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות או העדר אשמה פלילית.
סגירת התיק בתחנת המשטרה לאחר שהקטין עמד בתנאים שצוינו ב"טופס אזהרה קטין" ובהתאם לשיקול דעתה של המשטרה.
סגירת התיק על-ידי הרשות התובעת – תביעות או פרקליטות, לאחר שהמשטרה העבירה את התיק לרשות הרלוונטית עם המלצה לסגור או להגיש כתב אישום בתיק.
הגשת כתב אישום נגד הקטין – במקרים המתאימים – לאחר מתן זכות שימוע.
אנו נדריך את הקטין והמשפחה כיצד עליהם לפעול בקשר מול שירות המבחן או מול גורמי טיפול נוספים, ונבדוק את האפשרות לפעול לסגירת התיק הפלילי עוד בטרם הגשת כתב אישום לבית המשפט.

בכל שלב ניתן לפעול ולהשפיע על סגירת התיק!

עם זאת, פנייה למשטרה/לרשות התובעת לשם סגירת התיק, עלולה, במקרים מסוימים, לגרום לנזק ועל כן יש לפנות לעו"ד המתמחה בתחום הנוער.
רק תיק שנסגר מהעילה של "העדר אשמה" יימחק רישומו מרישומי המשטרה !

על כן, במקרים מתאימים יש לפעול לשינוי עילת סגירה מ- "חוסר ראיות" או "חוסר עניין  לציבור" לעילה של "העדר אשמה פלילית".

השיקולים להפסקת הליכים פליליים נגד קטין הינם רבים, מגוונים ומשתנים ממקרה למקרה ומקטין לקטין.


הגורם המשמעותי בהליך זה הנו עורך דין המומחה בתחום הפלילים והנוער אשר על-ידי ניסיון המקצועי וכושר שכנוע, יביא לסגירת התיק או לביטולו של כתב האישום.
הנתון החושב ביותר אשר משפיע על ההחלטה לסגור תיק או לבטל כתב אישום הינו חומר הראיות ובעיקר גרסת החשוד כפי שנמסרה על ידו במשטרה.
נסיבות נוספות שיכולות להשפיע על ההחלטה לסגירתו של תיק או לביטולו של כתב האישום, הינן: האם מדובר במקרה חד פעמי, האם מדובר בעבירה שאינה מהחמורות בספר החוקים, האם מדובר במקרה שאירע לפני זמן רב, ומצבו האישי, בריאותי והכלכלי של הקטין ולעיתים אף הוריו.
לחשש מנזק עתידי ישנה משמעות מיוחדת כאשר מדובר בנער אשר מעד באופן חד פעמי ואשר עתידו האישי והמקצועי  כולו לפניו וישנה נטייה כללית להתחשבות בנזק הגדול שיכול להיגרם לעתידו במידה ויורשע בפלילים.


שיקולים אלה ואחרים אינם מהווים רשימת תנאים שעם התקיימותם בגידות בחיי הנישואין, באופן אוטומטי, ייסגר התיק או יתבטל כתב האישום, אלא כל מקרה נבחן לפי נסיבותיו. אתם בטח מבינים שלקטין עלול להיגרם נזק אדיר כאשר ירצה להתקבל לצבא, עבודות רבות כמו משרדי ממשלה או הרבה מצבים נוספים.

אין לסמוך על משטרת ישראל שידאגו לבצע את המחיקה גם אחרי תקופת ההתיישנות של חמש שנים. חייבים להקפיד היטב על בדיקה מול הרשות המתאימה בתוך המשטרה שהתיק אכן נסגר לצמיתות. משרד גבריאל ושות" ישמח ללוות אתכם בתהליך מהרגע הראשון ועד סופו.

חשוב לחזור ולהדגיש כי פנייה לסגירת תיק או לביטול כתב אישום שלא נעשית באופן מקצועי עשויה להכשיל את הקטין והביא לתוצאה הפוכה – העמקת הסתבכותו מול רשויות אכיפת החוק הפלילי.

זכרו : קל יותר לסגור תיק חקירה פתוח לפני שהתגבש לכדי כתב אישום, מאשר למחוק כתב אישום שכבר הוגש לבית המשפט.

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן