לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

התמחויות של עורך דין לענייני משפחה

אחת ההתמחויות המבוקשות ביותר על ידי בוגרי בתי הספר למשפטים היא ההתמחות בדיני משפחה. תחום זה נחשב למאוד מעניין ובעל פוטנציאל לתעסוקה רבה.
בעולם כולו, ובישראל בפרט, המשפחה נחשבת לערך עליון ומהווה את מרכז החיים של רוב האנשים. לכן, האתגרים העומדים בפני יציבות התא המשפחתי היא מאוד רחבה ומעשירה,  ומה שמיוחד בה הוא השילוב בין המשפט הפרטי למשפט הציבורי, כאשר גם לדין הרבני יש תפקיד חשוב בה במקרים מסוימים.
בשל ההיקף הגדול של תחומים משפטיים ששייכים לדיני משפחה, עורכי דין מהתחום בוחרים בדרך כלל להתמקד בכמה נושאים ספציפיים בהם יתמקדו ויתמקצעו.

הנושאים השייכים לדיני משפחה

-גירושין- הסטטיסטיקה של אחוזי הגירושין בארץ עולה משנה לשנה, לכן עורכי דין שמתמחים בגירושין הם עסוקים במיוחד. עורך דין שמתמחה בגירושין עוסק בכל מה שקשור לתחום- הסכמי גירושין, קבלת גט, חלוקת רכוש, קביעת משמורת על הילדים, הסדרי ראייה, דמי מזונות לילדים ולאישה ועוד.

– הסכמי רכוש וממון- גם זוגות נשואים וגם זוגות העמודים בפני גירושין זקוקים לשירותים משפטיים ועזרה בניסוח הסכמי ממון שמתווה את חלוקת הכספים והנכסים בין שני הזוג.

– ידועים בציבור- זוגות שחיים ביחד ומנהלים ארח חיים משותף, אך אינם נשואים, נחשבים לידועים בציבור. מאחר ועד היום אין חוק מוסדר לגבי מוסד הידועים בציבור, במקרים רבים זוגות אלו נזקקים לייעוץ והכוונה בתחום המשפטי על מנת להתמודד עם סיטואציות בירוקרטיות שונות.

– ירושה וצוואה- כל הטיפול בנושאי ירושה מתרכז אצל עורכי דין המומחים בתחום. דיני הירושה ידועים כסבוכים ומורכבים ובמקרים רבים יש צורך בהתערבות משפטית. חוק הירושה מטפל במקרים בהם מנוח לא הותיר אחריו צוואה מסודרת. גם כאשר יש צוואה, ישנם הרבה היבטים משפטיים שמעורבים באופן חלוקת העיזבון של המנוח. ההתמחות בתחום זה נחשבת למעניינת במיוחד.

– אלימות במשפחה- לצערנו, גם תחום זה יש צורך בעורכי דין רבים. עורך דין שמתמחה בטיפול בעבירות אלימות במשפחה מתמודד עם ענישה מוגברת, שכן על פי החוק, דחן אילמות במשפחה חמור יותר מדינן של עבירות אלימות אחרות.

– עבריינות נוער- עבריינות שמבוצעת על ידי קטינים היא אחת התופעות המדאיגות הקיימות בחברה שלנו. עורכי דין שמתמחים בתביעות אלו לומדים לייצג או לתבוע עבריינו נוער. יחסו של החוק לעבריינות מסוג זה הוא שונה ומורכב וההתמחות בטיפול בה נחשבת למאתגרת במיוחד.

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן