לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

הלוואות חוץ בנקאיות- פתרון פיננסי מקובל

לצערנו, המציאות הכלכלית בישראל, גורמת לכך שמספר לא מובטל של אנשים מוצא את עצמו עם מינוס הבנק. אין ספק, כי יוקר המחייה הוא נושא כאוב מאוד ובכלל בתקופה הקרובה אומרים שעוד יהיה קשה יותר. אחד הפתרונות העיקריים לנושא המינוס בבנק או "האוברדראפט" בשפה העממית זה האפשרות ליטול הלוואה או מבנק או בצורה חוץ בנקאית.

כמובן שהאופציה לרוב שהולכים אליה באופן ישיר כאשר נוטלים הלווה היא מהבנק. אך זה האחרון לא תמיד מעניק את האופציה, לאור העובדה שהוא דורש בטחונות וערבויות מסוימות שאין כל כך, או שמגיעים למצבים שבהם כבר ניטלו כמה הלוואות והבנק כמובן לא מעוניין לספק אשראי בלתי נגמר עד שפורעים את כל ההלוואות.

הלוואות לעצמאיים הינן גם שיטה לגיטימית לנטילת הלוואות. כמובן שהשם הרע לזה יצא עכב גורמי "שוק אפור" שמעניקים גם הם הלוואות כאלו (ואין בהלוואה בריבית שום דבר לא חוקי, אלא הגבייה של ההלוואות הללו), אך רבים לא יודעים כי יש הלוואות חוץ בנקאיות שהן לגיטימיות לחלוטין מחברות אשראי, חברות ביטוח, והגופים המוסדיים.

איך לבחור?

ובכן, אם הבנק אינו מעניק לכם הלוואה חוץ בנקאית ואתם מחפשים אחר הלוואות חוץ בנקאיות חשוב לבחון כמה דברים בטרם בכלל נוטלים את ההלוואה. ראשית, כדאי לדעת כי הלוואות משכנתא הן לרוב בסכומים נמוכים יותר מאשר הלוואות שהבנק יסכים להעניק לכם, לאור העבודה שלא תמיד יש הרבה ערבויות כנגד ההלוואה.

דבר נוסף שכדאי לדעת, הוא נושא הריבית. לרוב בשונה מהבנקים הלוואות חוץ בנקאיות הריביות יהיה יותר גבוהות כמעט פי 2 ולכן חשוב למצוא את גוף שמעניק הלוואות חוץ בנקאיות בריביות סבירות ולא בכאלו שאתם יודעים שמראש לא תוכלו לעמוד בתשלומי ההלוואה, זה רק יחמיר את המצב שיכול להיות שבו אתם מצאים.

קצת על ערבויות

כמובן, שאין מתנות חינם וכל גם שמתעסק בהלוואות חוץ בנקאיות יהיה מעוניין בערבויות כנגד ההלוואה שהוא מעניק לכם. לדוגמא, חברות ביטוח יסכימו להעניק לכם הלוואה חוץ בנקאית בתמורה לשעבוד של עד 60% מהרכב שלכם או סכום של עד שישים אלף שקלים, תלוי כמובן בהסכם שאליו תגיעו עם חברת הביטוח.

אחת הדרכים היותר נוחות לקבל הלוואה חוץ בנקאית, זה דווקא דרך הגופים המוסדיים, כלומר אלו שמנהלים לכם את קרנות הפנסיה וקופות הגמל. אלו יסכימו להעניק לכם הלוואה כנגד קרן הפנסיה שלכם (לרוב של עד 50% מקרן הפנסיה) או לחילופין כנגד קופות גמל שברשותכם, שכן זוהי צורה בטוחה לדעת שההלוואה תיפרע בסופו של דבר.

מאמרים נוספים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן